Floriana, jag & Jake

Floriana, jag & Jake

2014/03/05

Igår fick jag svar på de blodprover som jag tog i måndags det visade att alla värden var normala. Så idag ska jag in till sjukhuset för att få behandling med Herceptin. Det är en typ av antikroppsbehandling som jag åker in och får var tredje vecka. Den behandlingen har jag stått på sedan 2009 och min kropp verkar att ha vant sig vid ämnet för till min stora förtjusning så har jag inga direkta biverkningar av den längre.
Det känns så lyxigt härligt då besöken på sjukhus och vårdcentral kan skäras ned. Jag har tidigare varit på sjukhuset en gång i veckan för behandling och på vårdcentralen en gång i veckan för provtagning. Nu har jag bara sjukhus/vårdcentral en gång var tredje vecka och det är så skööööönt.
Såklart så blir det ju några fler besök med provtagningar inför röntgen varannan eller var tredje månad och så har jag ultraljud på mitt hjärta var tredje månad men de besöken kommer jag nog att få göra en lång tid framöver tills de ser att min kropp blivit stabil och motståndskraftig.

I eftermiddag ska jag göra något som jag har längtat efter....jag ska sadla på Floriana och njuta av en lång och härlig skogsritt. Jag har inte varit på hästryggen sedan innan strålningen.
Jag hoppas att det blir en solig och vårlik eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar