Floriana, jag & Jake

Floriana, jag & Jake

2014/02/26

En strålande dag

Äntligen morgon....första natten är det alltid så svårt att sova. Dessutom har min rumskamrat underhållit mig med att prata i sömnen hela natten. Men trots dålig nattsömn så stiger jag upp med ett helt annat mod och sinnesstämning idag :-) Vet inte riktigt varför jag alltid ska känna mig så bräcklig då jag blir ensam på sjukhus å det brukar oftast bara vara det första dygnet om inget oväntat inträffar.
I dag ser jag i alla fall på saken med andra ögon och är i balans igen, jag har läst om behandlingen och den verkar inte att vara särskilt smärtsam....att jämföra med en tandläkarbedövning säger dom :-) å det ska ja väl klara av :-)
Sköterskorna kom in och sa god morgon  till mig vid kl 0500, de började med att ta prover och sätta dropp och därefter blev jag serverad frukost. Nu har jag ätit och bytt om och väntar nu tills det sätter igång.

Jag tänker mycket på er, Erik & Elisia♥♥♥, och saknar er så....men tröstar  mig med att jag vet att ni har det gott hos mormor och morfar.
Tänk att jag en gång naivt startade denna blogg för er /vår skull.....jag kunde inte då föreställa mig vilken trygghet och vilket stöd den skulle ge oss.
Att skriva är läkande och att dela stärkande♥ Tack för att ni alltid är så bäst!!!

Hoppas på en strålande dag i dubbel bemärkelse♥

1 kommentar:

  1. God morgon fina Millan!
    Tänker på dig idag och håller tummarna hårt för att strålningen nu ska gå bra. Skönt att höra att du är starkare idag. Det är aldrig kul att vara själv med sina tankar. Tack för att du skriver denna fina blogg. Stor varm kram till dig vännen.
    Madeleine

    SvaraRadera