Floriana, jag & Jake

Floriana, jag & Jake

2013/09/17

Min älskade häst♥

Du kommer alltid finnas med mig♥
 
Idag har min älskade och trofasta vän flyttat till de evigt gröna ängarna. Saknaden är ofantligt stor och smärtsam. Bitó har funnits vid min sida sedan jag själv var 11 år gammal. Vi förälskade oss i varandra när han bara var 2 månader gammal. Han stod i en box tillsammans med sin syster, han kom fram till mig och det blev kärlek vid första ögonkastet. Den dagen bestämde vi att vi skulle få följas åt och höra samman med varandra. Jag har älskat honom varje dag. Vi har delat så många stunder tillsammans, han har burit mig på sin rygg, vi har litat på varandra och  upplevt så mycket roligt tillsammans. Han har funnits vid alla tillfällen, han har hämtat mig vid skolavslutningar och studenten och stolt dragit vagnen hem med pappa vid tömmen. Men mest har jag själv hållit i tömmarna, Bitó och jag har kört otaliga bröllop, studenter, parader och många andra roliga upptåg...vi har haft så roligt tillsammans och vi har kunnat skänka glädje till så många andra.
 
Det är många år som vi har delat med varandra, han har funnits där när jag var barn, när jag var tonåring, när jag blev stor, när jag blev mamma, när jag blev sjuk....han har funnits vid min sida hela tiden och han har alltid varit en sådan trygg klippa att luta sig mot och söka tröst hos.
Bitó har betytt och betyder mycket för hela familjen, han har gett våra barn samma glädje som han har givit mig. Vi har gjort utflykter med häst & vagn vid kalas, på dagis och vid skolavslutningar. Bitó har även förgyllt jularna för många då han stolt travat fram på gatorna med facklor, bjällerkrans och med en tomte vid tömmen. Du fantastiska häst - så mycket glädje du har givit oss♥
 
Tack min älskade finaste vän för allt som du varit för mig, för min familj och för så många andra. Du har gett oss så många fina minnen och så otroligt mycket glädje. Mina minnen kan aldrig tas ifrån mig, jag ska vårda dem ömt och alltid minnas dig med ett leende♥ Du kommer alltid finnas med mig♥♥♥♥
Siglavy Capriola Bitó blev 28 år gammal och slutade sina dagar hemma på gården.

1 kommentar: