Floriana, jag & Jake

Floriana, jag & Jake

2012/10/03

En bubblande känsla....

Idag började jag dagen med att gå ner till stallet för att ge hästarna mat och för att få samla mina tankar. Jag mockade ur boxen och strödde lite ny halm sedan satte jag mig i ett hörn och lät tårarna strömma fritt.....medan Bitó lugnt tuggade på sitt hö.
Jag grät för att oron inte längre fick rum på insidan.....oron inför dagens besked.
Hur mycket jag än tror att jag är frisk......å hur mycket jag än känner mig frisk......eller för den delen hur mycket jag än ser frisk ut....så vet jag att det inte är några garantier. .....jag kan inte lita på någonting....inte ens min egna känsla....det ända jag kan göra är att hoppas att det är bra...och att förbereda mig för att det kanske inte är bra. Jag kommer aldrig kunna hitta kraftfulla ord nog till att beskriva den ångest som infinner sig varje gång som jag ska ta emot besked...

Men idag blev det LYCKA!!! En härligt stor bubblande känsla av lycka och lättnad fyllde rummet och hela mig! Jag ville krama hela världen....jag skrattade och grät på samma gång....å jag riktigt kände hur alla spänningarna släppte i kroppen....å allt kändes helt plötsligt så lätt. Nicke och jag kramar om varandra....å gråter denna gången i glädje.

När vi kom hem firade vi med en god middag hos mamma och pappa.....å barnen överraskade oss alla med en egenhändigt bakad rulltårta för att fira dagen med......å den var den godaste rulltårtan vi någonsin ätit!!!
Hela dagen har varit ett lyckorus å tårarna har strömmat i strid ström. Det har känts som att jag skulle vilja erövra hela världen med en gång.......men min kropp är helt utmattad....så jag får göra det i morgon :)

Jag är lyckligt lottad i många avseenden...jag har en helt otroligt fin man, underbara barn, en kärleksfull familj och massor av fantastiska vänner.....Ni betyder alla så mycket för mig, ni stärker mig och ni delar både min sorg och glädje.....ni finns där på olika sätt...men är alla sååå värdefulla. TACK FÖR ATT NI FINNS!






10 kommentarer:

  1. Jag är så lycklig för din skull. Du är värd allt gott som finns i hela världen! Helt fantastiskt. ���������� många kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Rutorna skulle vara fina blommor med det blev det inte ser jag. Kram kram :)

    SvaraRadera
  3. Å nu gråter jag och ryser ner till fotknölarna! Det är en känslostorm att läsa om allt du och din familj tar er igenom, ni har då verkligen en styrka i varandra. Är så jätteglad för din skull, Camilla!
    Kramar som räcker länge!
    Sara L

    SvaraRadera
  4. Jessica F Olsson4 oktober 2012 kl. 07:29

    Åh, det är så underbart att du ännu en gång besegrat denna ondskefulla sjukdom :)) Du är helt enkelt en vinnare, Camilla, tvivla aldrig på det! Jag ryser i hela kroppen när jag tänker på vad du/ni tvingats att gå igenom gång efter gång, men NU får vi verkligen hoppas att det var absolut sista gången som du tvingas gå in till doktorn i ovisshet! Vilka underbara barn och familj ni har :)) Många kramar från mig!

    SvaraRadera
  5. Fantastiska nyheter! Vilken lyckokänsla för dig och din familj, ta hand om er och njut av livet!! Kram Sara Björklund

    SvaraRadera
  6. Saknat dina rader... men det gör inget att det har dröjt då du kommer med så fantastiska nyheter!
    Tänkt mycket på dig!

    Kram Jessica (Undersköterskan från akuten)

    SvaraRadera
  7. Åh vilken underbar nyhet Camilla!!!! Håller tummarna så hårt jag kan att detta elände ska vara över!!!! Önskar dig all glädje och lycka framöver!! Tänker på dig varje dag!! <3 sänder ett fång med kärlek... Kramar från Carolina Bergh

    SvaraRadera
  8. Underbara nyheter!!!


    Hoppas du mår bra och stora bamsekramar till dig och din familj!!

    SvaraRadera
  9. Nu var det en stund sedan du skrev, men jag hoppas att allt är bra med dig!!!

    SvaraRadera
  10. Hoppas också allt är bra nu Camilla.
    Men det vore kul att höra hur du har det nu i vintertid.

    SvaraRadera